teisipäev, 6. juuni 2017

Istanbul- Mis, kes ja miks?

Hetkel on keskuses kõrvarõngastega seotud projekti kaasatud 27 naist. 
Olen Istanbuli tulnud seitsmeks nädalaks vabatahtlikutööle, et anda oma panus sellises organisatsioonis nagu Small Projects Istanbul (SPI). Tegu on pagulastele suunatud keskusega, mis pakub keeleõpet, käsitöö- ja õmblusoskuste kursusi ning teisi hariduse ja toimetulekuga seotud tegevusi. Eelkõige tegeletakse süürlastega, aga liigub siin ka muud rahvast, näiteks Palestiinast, Iraagist, Egiptusest. Ja eelkõige on tegevused suunatud naistele ja lastele.
Mondo kaudu saab SPI kaetud osa oma keskuse ülalpidamiskuludest ning Mondo tööd Türgis on toetanud Eesti Välisministeerium.
Minu jaoks sai see teema alguse mõni aeg tagasi, kui hakkasin mõtlema sellele, et tahaksin kuskil Euroopas põgenikega tegelevas keskuses vabatahtlikuna mõne aja tööd teha. Need võimalused on täitsa olemas, kasvõi workaway.info saidil surfates leiaks üht-teist. Aga kuna Eestist ärasõit on paras ettevõtmine alati, siis jäi see mõte mingiks ajaks toppama...
Mingihetk märkasin, et sedasama tööd pagulastega saab tegelikult ka Eestis teha, ühe võimalusena siis MTÜ Pagulasabi ridades. Kandideerisin nende koolitusele, läbisin selle ja olen nüüd rõõmsalt pagulaste ootel;) Teiste tugiisikute käest olen kuulnud, et toetatavat pagulast või peret võib tugiisik teinekord aasta otsa oodata. Esiteks saabub neid Eestisse ikkagi veel suhteliselt vähe ja nagu ka ilmselt lugenud olete, saadetakse nad praegu sageli väikestesse kohtadesse nagu nt Põlvasse...
Minu Istanbuli tulek on seotud Mondo projektiga, mille kaudu saadetakse tugiisikutest vabatahtlikke SPIsse praktikale. Türgi on ikkagi pagulaskriisi üheks epitsentriks, süürlasi on siia elama tulnud hinnanguliselt 2,7 miljonit.
Muide just siis kui see Mondo võimalus minu ellu tekkis, olin lugemas päris head ja põhjalikku ajakirjanduslikku ülevaadet sellest, kuidas pagulasi mitmes pool maailmas ekspluateeritakse ja mis üldse sellel rindel toimub. See artikkel kuidagi eriti pani mind just Türgi suunas mõtlema...


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Vabatahtlikutööst ajalehes "Postimees"

Oma jutuajamiste ja kogemuste põhjal Istanbulis panin Postimehe jaoks kokku ka ühe pikema leheloo. Minu juttu Süüria pagulaste elust Istanbu...